Näin majoitat onnistuneesti

1. Luo ilmoitus

Ilmoituksen luominen on ilmaista ja helppoa Majatalossa: Kuvaile tilojasi, kerro kuinka monta vierasta voit majoittaa sekä lisää kuvia ja muut tiedot.

2. Toivota vieraasi tervetulleeksi

Tutustu ensin vieraisiin ennen saapumista keskustelemalla heidän kanssaan sivustomme välityksellä. Valmistele ennen vieraiden saapumista heidän käyttöönsä raikas ja siivottu majoitustila. Useimmiten majoittajat tarjoavat myös välttämättömyystarvikkeet - kuten puhtaat lakanat, pyyhkeet ja wc-paperia - vieraidensa käyttöön. Kun vieraat saapuvat, tervehdi heitä henkilökohtaisesti ja luovuta avain. Voit myös lähettää heille ovikoodin.

3. Saat maksun majoittamisesta

Majatalon turvallinen maksujärjestelmä tarkoittaa, ettei sinun tarvitse koskaan käsitellä rahaa suoraan. Vierailtasi veloitetaan heidän valitsemallaan maksutavalla majoitusmaksu ennen heidän saapumistaan ja sinulle maksetaan vasta sisäänkirjautumisen jälkeen. Saat majoituksesta itse määrittelemäsi summan vähennettynä Majatalon palvelumaksulla. Majoitusmaksu maksetaan sinulle PayPalin välityksellä tai normaalina pankkimaksuna. Mikäli valitset maksutavaksi pankkimaksun, saattaa pankkien välisessä rahansiirrossa kulua muutama päivä.


Mitä majoittajilta odotetaan?

Tässä on sinulle selkä ohjeistus, jotta tiedät mitä sinulta odotetaan, kun vuokraat kohteesi.

Odotamme kaikkien majoittajien täyttävän seuraavat neljä perusvaatimusta: yleisarvio, vastausprosentti, peruutukset ja varausten hyväksyminen. Perusasioiden lisäksi sinut arvostelevat myös majoittamasi vieraat.

Nämä kaikki vaikuttavat sinun julkiseen arviointiisi sivustollamme.

Perusvaatimukset

Jotta vierailla olisi mukava ja luotettava majoittuminen, on kaikkien kohteiden ja majoittajien täytettävä seuraavat neljä perusvaatimusta.

1.      Vastaa kyselyihin ja pyyntöihin

Kun vastaat nopeasti vieraiden yhteenottoihin, osoitat olevasi kohtelias ja huomaavainen majoittaja. Vastausprosentilla mitataan, kuinka tasaisesti ja nopeasti vastaat varauspyyntöihin ja kyselyihin. Pyydämme majoittajia vastaamaan tämäntyyppisiin viesteihin 24 tunnin sisällä.

2.      Hyväksy varauspyyntöjä

Odotamme sinun hyväksyvän suurimman osan pyynnöistä, jolloin kalenterisi näyttää kohteesi olevan vapaa. Pidä siis huolta siitä, että kohteesi kalenterissa näkyvät varattavissa olevina ne päivät, jolloin voit majoittaa. Voit käyttää varattavuusasetuksia estääksesi varauspyynnöt haluamiltasi päiviltä.

3.      Vältä vieraiden varausten peruuttamista

Suhtaudumme peruutuksiin vakavasti ja pyydämme kaikkia majoittajia välttämään peruuttamista. Muista, että majoitus on vain osa vieraiden matkasuunnitelmasta, mutta hyvin tärkeä osa sitä. Mikäli peruutat vahvistetun varauksen ilman erityisen painavaa syytä, olet velvollinen maksamaan sanktiomaksun. Varauskysely muuttuu vahvistetuksi varaukseksi vasta silloin, kun sinä hyväksyt sen - tai olet itse asettanut automaattisen hyväksynnän.

4.      Kerää positiivisia arvosteluja ja arvostele vieraasi

Vieraat odottavat asianmukaista laatutasoa majoittumiseltaan. Jokaisen vieraasi antaa kokemuksestaan arvion, joka vaikuttaa sinun yleisarvioosi majoittajana. Yleisarvio on kaikkien majoittamiesi vieraiden antama keskimääräinen arvostelupistemäärä. Majoittajana arvioit vieraasi heidän siisteytensä, käyttäytymisensä ja viestintänsä osalta. Palautteesi auttaa meitä varmistamaan, että vieraat kohtelevat kohteita asianmukaisella tavalla. Vieraisiin, joista majoittajat joutuvat ilmoittamaan jatkuvasti kohdistetaan sanktioita.


Loistavien arvostelujen saaminen vierailta

Olemme huomanneet loistavia arvosteluja saavien majoittajien keskittyvän viiteen asiaan: puhtaus, olennaiset mukavuudet, tarkat tiedot kohteesta, joustava sisäänkirjautuminen ja ennakoiva viestintä.

Siisteys

Vieraasi odottavat kohteesi olevan puhdas ja siisti, ja muutenkin kuten ilmoituksesi kuvissa. Varmista, että ehdit siivota vieraiden vaihtuessa - etenkin silloin, kun edellisen vieraan lähtöpäivä ja seuraavan vieraan tulopäivä ovat samana päivänä. Vieraat arvioivat kohteesi siisteyden, ja kaikkine saamiesi arvioiden keskiarvo näkyy julkisena kohteesi tiedoissa. Jos saat toistuvasti huonoja arvioita siisteydestä, kohteesi voidaan sulkea myynnistä määräajaksi tai kokonaan.

Lyhyt toimintaohje

·       Siivoa kaikki huoneet, joihin vierailla on pääsy - erityisesti makuuhuone, kylpyhuone ja keittiö.

·       Tarkista, ettei pinnoilla ja lattioilla ole hiuksia, tahroja, pölyä tai hometta

·       Vaihda puhtaat liinavaatteet ja pyyhkeet

·       Siivoa pois edellisten majoittajien roskat, ruoat ja heidän jättämänsä tavarat

 

Vihje

·       Määrittele ulos- ja sisäänkirjautumisaika siten, että ehdit valmistautua ottamaan vastaan seuraavat vieraat. Voit vapaasti määritellä sisään- ja uloskirjautumisajat sellaisiksi, jotka sopivat sinulle.

·       Veloita siivousmaksu ja käytä ylimääräiset rahat maksaaksesi siivousvälineistä tai palkkaa ammattimainen siivouspalvelu

·       Jätä kohteeseen siivousvälineitä, niin että vieraasi voivat pyyhkiä vahingossa syntyneet sotkut


Mukavuudet

Suosittelemme, että kaikki majoittajat tarjoavat seuraavat mukavuudet:

·       Wc-paperi

·       Saippua ja shampoo

·       Liinavaatteet

·       Vähintään yksi tyyny saapuvaa vierasta kohden

·       Vähintään yksi peitto saapuvaa vierasta kohden


Paikkansapitävät ilmoitustiedot

Realistisen odotuksen luominen ennen majoittumista edesauttaa paremman kokemuksen syntymistä sekä sinulle että vieraillesi. Antamalla selkeät tiedot ja kertomalla tärkeät yksityiskohdat autat kohteeseesi tutustujaa päättämään täyttääkö kohteesi hänen tarpeensa. Todenmukainen ilmoitus ja profiili houkuttelee vieraita, jotka etsivät juuri sinun kohteesi kaltaista majapaikkaa. Muista, että vieraat arvioivat antamiesi tietojen paikkansapitävyyden jälkikäteen.

Kohteen perustiedot

·       Ajan tasalla oleva osoite (vieraasi saa tarkan osoitteen vasta varauksenteon jälkeen)

·       Makuu- ja kylpyhuonetta koskevat tiedot ovat oikein

·       Ilmoituksen kuvat ovat kohteestasi, ja ne vastaavat sen nykyistä kuntoa

·       Mukavuudet ovat kerrotun mukaisia, saatavilla ja toimivia

Vihje

·       Käytä korkealaatuisia kuvia, joissa on kuvateksti.

·       Kirjoita talon säännöt, joissa käsitellään vieraillesi tärkeitä tilanteita. Kerro mitä sallit ja mitä et salli, ja huomioi myös naapurisopu.

·       Kerro vieraille, mikäli osa kohteesta sellainen, ettei se ole hänen käytettävissään.

Ole rehellinen vieraasi majoittumiseen vaikuttavien tekijöiden suhteen. Vieraillasi on oikeus tietää, mikäli naapurisi on juuri aloittanut meluisan rakennusprojektin tai jos kohteesi sijaitsee hissittömän talon ylemmissä kerroksissa.

Mukavuudet

Ilmoita kaikki tarjoamasi mukavuudet ja varmista, että ne ovat kaikki saatavilla ja toimivia

Hinnoittelu

Varmista, että kohteesi laatu ja sijainti vastaavat asettamaasi hintaa. Korkea hinta voi saada matkailijat olettamaan, että kohteesi on erityisen ylellinen. Voit muuttaa päivittäistä hintaa kohteesi varauskalenterista, joten voit tehdä erikoistarjouksia tai nostaa hintaa tietyiltä päiviltä.


Helppo sisäänkirjautuminen

Helppo ja yksinkertainen sisäänkirjautumismenettely on vieraistasi mukavaa matkustamiseen käytetyn päivän jälkeen. Vieraita pyydetään arvioimaan sisäänkirjautumiskokemuksensa majoittumisensa jälkeen.

Vihje

·       Kirjoita kohteellesi Ajo-ohjeet ja sisäänkirjautumisopas. Vieraasi näkee ohjeistuksen vasta kun varaus on vahvistettu, joten heillä on kaikki tarvittava sujuvaan saapumiseen

·       Jos olet henkilökohtaisesti vieraitasi vastassa, varmista, että sovit sisäänkirjautumisajan hyvissä ajoin etukäteen

·       Jos sinulla on avainpiilo tai muu itsepalvelusisäänkirjautuminen, lisää tästä tarkat tiedot kohteesi Ajo-ohjeet ja sisäänkirjautumisopas -osioon

·       Varmista että vieraasi tietävät, kuinka he voivat ottaa sinuun nopeasti yhteyttä, mikäli he myöhästyvät tai heillä on viime hetken kysymyksiä

·       Kerro vieraillesi tarkat ohjeet, miten kulkea kohteellesi. Voit säästää aikaa kirjaamalla kaiken yleisesti tarvittavan tiedon talon ohjekirjaasi, Ajo-ohjeet ja sisäänkirjautumisoppaaseen ja Talon sääntöihin.


Huolenpito vieraista heidän majoittumisensa aikana

On tärkeää, että olet vieraiden saavutettavissa koko heidän majoittumisensa ajan. Vieraillasi on mahdollisuus arvioida viestintäsi selkeys ja johdonmukaisuus majoittumisen jälkeen.

Vihje

·       Ole ennakoiva viestinnässäsi, niin että vieraat tietävät, että olet saatavilla. Ota yhteyttä ja sovi saapumisesta. Jos et ole tervehtimässä vieraitasi heidän saapuessaan, voit lähettää heille viestin heidän sisäänkirjautumisaikaansa varmistaaksesi, että kaikki sujui hyvin.

·       Jos vahvistat varauksen, mutta jokin muuttuu kohteesi osalta, kerro asiasta vieraille etukäteen.

·       Jos et ole lähistöllä vieraidesi majoittumisen aikana, pyydä jotain lähellä olevaa henkilöä olemaan vieraidesi tukena.